De Glenfiddich trolley

Als Tony naar evenementen gaat, vertelt hij graag over de beleving die bij een whisky hoort. In tegenstelling tot de andere ambassadeurs heeft hij geen tafel vol met flessen staan, maar zijn digitale whisky kast. Hier kan hij de mooiste beelden van alle whisky’s die Maxxium in het assortiment heeft laten zien. En in sommige gevallen ook nog laten proeven ook, veel mensen reageren erg positief op deze manier van storytelling.

Uit deze trolley komt een grote TV waarop alle whisky’s uit zijn portfolio kunnen worden uitgelegd met de daarbij behorende beelden. De trolley staat op wieltjes, maar is groot (1,80m x 0,60 x 1,10m) en zwaar, hij kan dus niet overal geplaatst worden. Klik hier voor de exacte afmetingen.

De jaren ervoor gebruikte ik deze opstelling:

Afhankelijk van het event, kun je meestal de volgende whisky’s proeven;

Of in sommige gevallen stelt de organisatie een aantal speciale varianten ter beschikking (bijvoorbeeld de Glenfiddich Grand Cru of the Balvenie 14y). Dat is dan meestal tegen een kleine bijbetaling of met een speciale munt, uiteraard krijg je de gepassioneerde uitleg gratis.

De trolley heeft een afmeting van 2 meter en 1 meter diep en staat op wieltjes. Er zitten veertig headsets in met bijbehorende apparatuur om een silent tasting te verzorgen.

Voor communicatie op de website van de organiserende partij kan het logo links gebruikt worden met de volgende tekst:

Namens Maxxium komt Tony van Rooijen, de ambassadeur van Glenfiddich in Nederland, vertellen over de verschillende whisky’s van William Grant & Sons, met merken als the Balvenie, Aerstone, Monkey Shoulder en Tullamore DEW

Op de Glenfiddich trolley, laat hij de mooiste beelden uit Schotland zien, je proeft fantastische whisky en de bezoeker gaat op reis met een onbekende bestemming…